onsdag 23 april 2014

Barnmorskebesök

Igår var vi hos barnmorskan. Enligt mensen är jag på v.23+2 idag. Fick mitt intyg över graviditet så att jag kan ansöka om moderskapspenning osv.

Jag mår bättre nu och nästan all mat smakar himmel. För att all mat smakar otroligt gott syns det även på vågen, tyvärr. Nu måste jag börja titta vad jag äter. Inga sötsaker och frukter sa barnmorskan. Frukter för att graviditetsdiabetiker ska undvika det. Jag har inte diabetes men ska ändå undvika frukter. Problemet är att jag inte har någon disciplin vad det gäller mat. Jag älskar godis!! Frukter kan jag undvika och bullar och sånt men inte godis... Jag är inte orolig över att vikten ska stiga. Det är bara jobbigt och tungt att svettas så mycket. Känns tungt i kroppen att ha gått upp i vikt mycket på så kort tid. Men det är ju kortvarigt ändå.

På grund av sammandragningarna ska jag ge ett urinprov för att utesluta bakterie. Jag har inga andra symptom. De gör inte ont utan magen blir bara hård och de kan kännas lite obehagliga. Imorgon åker jag till labbet och hämtat provrören.

Läkarbesök har jag om en månad och barnmorskan ska jag träffa nästa gång på v.30.

Hb var 115 och jag ska börja äta järn. Vet bara att min mage inte klarar av det men köpte drickbart järn istället. Känner mig väldigt trött varje dag. Jag äter kött ofta. Hoppas jag kan dricka det och att jag skulle bli piggare!

Blodtrycket var bra som tur. Något bra åtminstone :)

Rörelser känner jag av varje dag och ofta. Inte då när jag går men när jag sitter eller ligger ned. Känns härligt!

Hemsk halsbränna har jag. Halsbrännan gör så att jag mår illa och har en äcklig smak i munnen. Försöker undvika stark och kryddig mat även fettig. Äter Omeprazol 20-40mg men det hjälper inte riktigt. Men jag kan nog leva med det också. Andra allternativ har jag inte.

Ha en bra dag alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar