tisdag 24 juni 2014

Jag klarar mig...

Jag har varit lite orolig de senaste dagarna. Min trötthet slutar inte och jag har även fått andra symptom. Igår kväll började mensvärk liknande smärta i nedre delen av magen. Idag på morgonen fick jag ryggont i nedre delen av ryggen. Ringde till rådgivningen och fick en tid till barnmorskan.

Hos barnmorskan idag kollade hon upp alla värden som hon kan kolla. Blodtrycket var bra, Hb var bra (höjts från förra gången), vikten hade bara stigit med 500g på 2 veckor (halleluja), sf måttet var bra men jag hade i urinet +1 protein. Imorgon ska jag lämna urinprov.

Barnmorskan kunde inte boka en läkartid till mig för det fanns inga lediga. Hon rekommenderade ändå att kolla upp livmodertappen. Jag ringde till privata kliniken (där vi gick då när jag väntade lill flickan) och fick tid tills imorgon hos läkaren. Samma läkare hade jag då också.

Även om jag har tagit paracetamol har jag ont i ryggen och nedre delen av magen. Jag hoppas bara att det är urinvägsinfektion och ingenting annat. Även om jag har det tungt att vara vill jag inte att babyn ska födas nu.

Mitt illamående har kommit lite tillbaka. Har spytt några gånger. Mitt luktsinne har förstärkts igen. Känner alla äckliga lukter och tycker att vi har ett smutsigt hem. Jag skulle vilja skura hela huset från golv till tak men jag orkar inte.

Tvillingvagnen och lill flickans bilstol är oköpta men kanske vi hinner ännu med det.

Jag har ingen som kan hjälpa mig från min sida. Mannens föräldrar är de ända men de har redan många andra barnbarn att ta hand om. Jag skulle vilja ha en städare men det kostar såklart en hel del. Jag klarar mig nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar