tisdag 1 juli 2014

33 + 1

Veckorna kommer och går. Idag mår jag bättre (åtminstone nu). Idag var jag hos barnmorskan. Allt var bra. Babyn växer lite ovanför medellinjen. Idag var sf måttet 31cm. Blodtrycket var bra. Vikten var inte så bra, heh. Den bara stiger. Orkar inte bry mig mera om min vikt. Om den stiger så får det göra det. Viktstigningen är ca 20kg hittills.

Förra veckans tisdag var jag hos läkaren. Skrev säkert förra gången att jag hade beställt tid till den privata sidan. Vi var där och babyn mådde bra. Babyn vägde då nästan 2,1kg. Babyn motsvarade sina veckor. Beräknade dagen enligt fostrets storlek blev den 15.8 men den hålls vid den 18.8. Läkaren sa att babyn ännu är en flicka :)

Lämnade ett urinprov förra veckan och jag har inte urinvägsinfektion. Måste lämna ännu ett prov imorgon för hade proteinet på +1. Det kan bero på att jag har en hel del flytningar. De vill bara dubbelkolla att allt är bra.

Vi kom ju hem från vår resa för en tid sen. Jag har inte ens hunnit skriva om det. Efter vår resa blev jag verkligen trött och utmattad. Det höll i sig typ i en vecka. Resan var ganska "jobbig" för min del men de andra stornjöt av den. Jag fick soleksem på händerna och på halsen. Jag fick gå omkring med en långärmad tröja. Jag hittade inga shorts att köpa innan resan så jag gick även med långbyxor hela tiden. Kjol kan jag inte ha för låren gnids ihop för mycket. Det blir för varmt att ha tights eller strumpbyxor där under. Vi gick ganska mycket för att hinna se allt det som vi ville se. Stödstrumpor värmer ganska mycket, haha... Det var ganska varmt där, 25-30 grader. Rekommenderar att åka på resa när man inte är gravid! Vilket klagande... :)

Grav. symptom:

- ont i nedre delen av ryggen
- ibland mensvärk
- trötthet som kommer och går
- halsbränna från helvetet
- illamående och spyr ibland
- tål inga starka lukter
- svullna fötter och händer
- sammandragningar
- svettas mycket

Just nu mår jag bra och är tacksam över det :) jeij!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar