lördag 9 augusti 2014

3 dagar kvar

Gissa vem som har nu diarré?! Jo, jag. Är ändå inte säker på att har det något med lill flickans diarré att göra. Min mage har varit upp och ner hela graviditeten. Järntabletterna gör min mage lös också. BF dagen närmar sig. Finns många orsaker till min diarré. Åtminstone har jag inte hård mage innan kejsarsnittet. Var lite rädd för det.

Sen fick vår hund löptid idag. Trevligt. Förra gången hon hade löptid blev hon skendräktig. Hon var ganska jobbig då. Höll på gråta och gnälla efter sin låssas valp (som var en gummileksak) och sen ville hon vårda lill flickan... Låter roligt men tungt var det. Allt ska hända precis nu.

Idag fick vi vår tvillingvagn. En Mountain buggy duet. Den är installerad och nu är jag rädd att det var ett dåligt omen att öppna paketet. Är rädd att något ska hända och att babyn ska typ dö. Kanske vi borde ha öppnat paketet först efter snittet...

Lill flickans bilstol är ännu inte inhandlad. Jag kan inte bestämma mig vilken vi ska ha. Vill såklart ha den bästa. Tror att det får bli en Britax max-fix II, Maxi-cosi 2 way pearl & 2 way fix eller Cybex sirona. Båda har fått bra värdering. Vill ha en bilstol där man sitter ryggen mot föraren. Har gått igenom alla tester och kommit fram att dessa är de bästa och nyaste på marknaden i Finland i klass <18kg. Ville ha en besafe bilstol men där har bara en stol fått bra värdering och det är den som man sitter ansiktet mot föraren.

Sov gott alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar