tisdag 5 augusti 2014

V. 38

Idag är det exakt 1 vecka tills vår baby ska födas! Om en vecka har vi det planerade kejsarsnittet. Väntar så!! :)

Innan snittet ska jag hinna med följande saker:

- klippa håret
- städa huset
- tvätta och trimma vår hund
- skaffa presenter för några som fyller år snart
- kolla att vi har allting färdigt för babyn

Snart måste jag börja kolla vad jag stoppar i mig. Med lill flickan fick jag tarmförlamning efter kejsarsnittet. Ingenting kom ut och den smärtan var ganska hemsk. Magen var full med luft och jag kunde knappt röra mig pga smärtan. Nu vill jag förbereda mig genom att inte äta gasbildande mat precis innan snittet. Kanske det kan hjälpa lite ifall samma sak skulle hända igen.

Undrar om sommarhettan fortsätter ännu nästa vecka. Jag har inga kortärmade bodyn till babyn. Borde jag skaffa några sådana ännu?

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar