måndag 12 maj 2014

Läkarbesök

Idag var vi hos läkaren på nytt. Imorse mätte jag lill flickans feber och det var igen över 38 graders feber. Läkaren gjorde en undersökning och såg att hon hade inflammation i båda öronen. Hon fick en 5 dagars antibiotikakur. Nu hoppas jag verkligen att hon blir frisk!!

Mitt urinprov var negativt. Har inte urinvägsinfektion. Jag måste ge ännu ett slidprov för säkerhets skull. Sammandragningarna kommer och går.

Idag/nu lider jag av stenhård mage. Det gör ont i magen och pga det har jag inte riktigt lust att äta. Blir verkligen trött av att ha bekymmer. Fast mina bekymmer är kanske inte så hårda.

Jag har fått lust att ordna babysakerna i skick. Grävde fram lill flickans babykläder och nu ska jag bara tvätta dem. Ordnade även en tom byrålåda till henne. Lill flickan och babyn får dela på en byrå och senare får de även dela på rummet där lill flickan sover nu. Babyn för sova i vårt rum i Emmaljungas liggdel i början. Vi har en Emmaljunga mondial duo combi som lill flickan använder nu. Är verkligen nöjd med den vagnen men nu måste vi skaffa en tvillingvagn. Den vagnen blir oanvänd och Emmaljungas liggdel är verkligen bra och stor. Lill flickan kunde sova i den ända upp till 8 månaders åldern. Nya babyn får göra samma sak. Själva liggdelen har vi rakt på golvet och inte på chassin. Efter det köper vi en "stor" säng till lill flickan och babyn för ta spjällsängen.

Tvillingvagnen och andra sakerna köper vi säkert under sommaren. Bara det inte blir en het sommar...svettas väldigt mycket :) Jag har gått upp i vikt ganska mycket. Jag kan inte sluta äta gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar