lördag 10 maj 2014

Sjuk i 4 veckor :(

Lill flickan har varit sjuk nu i 4 veckor. Börjar bli lite tungt redan för oss alla och speciellt för Lill flickan. Det började med en vanlig förkylning som höll i 2 1/2 vecka. Precis när jag tänkte att "äntligen börjar näsan sluta att rinna" så fick hon en ny förkylning. Denna gång tog förkylningen riktigt hårt i. Nu har hon hemsk slem hosta. Hon hostar tills hon spyr för hon har väldigt mycket slem i halsen. Feber har hon haft i en veckas tid. För 4 dagar sedan fick hon röda prickar på ryggen. Trodde att det var vattkoppor men det ser ut som om att vara "3 dagars feber", läs här om det. Prickarna på ryggen har minskat men febern är i ännu. Hon är otroligt snuvig och sjuk. Stackaren! Vi var hos läkaren för en vecka sedan men då hade hon inte ännu fått 3 dagars febern. Om hon inte börjar må bättre tills måndagen ringer jag och bokar en läkartid igen. Jobbigt att ha hög feber, hosta och en hemsk fökylning samtidigt.

Jag har haft sammandragningar väldigt ofta nu i ca 3 dagar. Tror att det beror på stress och oro över lill flickan. För säkerhets skull gav jag ett urinprov i går, ifall det skulle vara urinvägsinfektion. Jag får sammandragningar av typ allt. När jag sitter ned, ligger eller står. Spelar ingen roll vad jag gör. De gör inte ont men de känns ganska hårt redan. Det trycker mot ändtarmen och jag måste vara helt stilla tills de går över. Inbillar mig redan att babyn föds snart. Kommer in i v. 26 nu. Så det är verkligen inte tid för en förlossning. Är orolig över lill flickan, kan hon inte bli frisk nu!!

Sammandragning på gång...sitter i en fåtölj och skriver via telefonen.

4 kommentarer:

  1. Voi ei..harmillista tuo sairasteleminen :( toivottavasti sun supistukset lakkaisivat,vielä ei tosiaan ole synnytyksen aika :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänään pikkuisella vielä korkea kuume. Pitää huomenna soittaa terveysasemalle... Ehkä saan tietää alustavan pissanäytteen myös. Toivotaan, että vauva pysyy vielä vatsassa elokuuhun asti.

      Radera
  2. Stackars lillaflickan, hoppas hon kryar på sig snart !

    Vet precis hur det är med SD tyvärr :-( Har ju själv en hel del till och från men mi odling visade heller ingenting. Jag får leva med det säger min BM. Suck. Vissa dagar får jag SD av att bara sitta och äta /prata.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan också få sammandragningar t.ex. vid matbordet när jag ska äta. Man behöver inte göra mycket av att få en SD. De känns obehagliga och oron finns i en hela tiden. Ska träffa läkaren om 2 veckor, få se vad hon säger. Jobbade du eller är du sjukskriven pga SD?

      Radera