fredag 30 maj 2014

Samtal till förlossningssjukhuset!

Igår var det en skrämmande dag. Dagen började bra och det blev snabbt eftermiddag. Jag och lill flickan satt på soffan och tittade på tv. Plötsligt började mina sammandragningar komma ofta och regelbundet. Tittade på klockan och märkte att de kom 3-5 minuters mellanrum. De gjorde inte speciellt ont men hade tryck mot ändtarmen. Efer en 1h och 30 min ringde jag till akutmottagningen. Barnmorskan sa att jag ska ta paracetamol 1g och vänta några timmar. Ifall värkmedicinen inte minskar sammandragningarna ska jag åka in och ifall de blir värre. Efter ca 45 min började de minska. Kvällen gick sedan bra. På natten vaknade jag kanske 3-4 gånger troligtvis av sammandragningar men somnade om snabbt. På morgonen var jag extra andfådd och trött. Några sammandragningar har jag känt av idag men inga regelbundna.

Läskigt. Hade alla världens tankar att jag måste åka in dit och babyn måste vara några månader på sjukhuset. Vi som ska åka utomlands snart...

Idag/nu är det bättre. Ska ta det lugnt, så lugnt som man kan ta det med en 1 åring.

Kram.

2 kommentarer:

  1. Oj vad läskigt, det där är ju min största mardröm och jag blir alltid nervös när jag får sd tätt. Dock aldrig regelbundet än.
    Men vad skönt att de avtog med alvedonen och det gjorde vad det skulle. Men förstår du blir skrämd.

    Hoppas det blir lugnare idag och framöver :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man blir ju nervös av sd. Man vill ju inte ha ett för tidigt barn, min mardröm också. Läste i din blogg också att du har mycket sd. Hoppas dina också blir lugnare:)

      Radera