söndag 25 maj 2014

Svettigt hett

Svettigt svettigt... Det är väldigt varmt ute. Jag brukar älska att vara i solen men inte nu. Jag har blivit så "stor" att tycker att det är bara jobbigt att vara i solen. Jag har inga svala sommakläder. Jag kan inte ha kjol på mig för mina lår har blivit tjocka så de gnids ihop när jag går, haha :)

Jag har fått höra att jag har blivit så stor, att jag har en stor mage för mina veckor. De flesta tror att jag ska föda snart. När jag säger att jag är snart i v. 28 blir de chockade. Min man tycker också att jag är nu mycket större än med lill flickan. Sf måttet var dock under medellinjen... Känner riktigt hur babyn är vid yttre sidan av magen. Hon tycker om att ligga precis fast vid hyn. :)

Graviditets symptom:

- sammandragningar (ej regelbundna och de gör inte ont)

- andfådd av minsta lilla extra rörelse

- halsbränna

- svårt att sova

- kissnödig ofta

- svullna ben och fötter

- viktstigning med nästan ett kilo per vecka

Skulle säkert kunna göra listan ännu längre :)

Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. hahah skrattar igenkännande åt dina lår, här har du en som under kjol och klänning har cykelbyxor för att inte gnugga sönder sig :)
    Här är det tvärtom med magen, folk frågar när det är dags, jag svarar och alla blir chockad att det är så nära, själv känner jag mig inte det minsta liten och sfmåttet är då precis på medel, ibland undrar jag vad folk har för realistiska minnen av sina och andras magar :)
    Hoppas för din skull att er sommar blir lagom varm med svala, fläktande vindar :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klippte nu sönder ett par tunna strumpbyxor som jag kan ha under en kjol, haha...gnidstoppare!

      Tänk att det är så olika med magar. En del har nästan inga magar medan andra har extremt stora (jag). Lycka till i slutskedet! Hoppas allt går bra!

      Tack, hoppas verkligen att sommaren blir lagom varm med svala, fläktande vindar! :)

      Radera