fredag 27 september 2013

Ägglossningsdagen närmar sig

För 2 månader sedan började vi att försöka igen :) Om det den här gången skulle lyckas på första försöket. Har typ alltid vetat när jag har ovulation. Innan vår dotter föddes så hade jag ovulation nästan alltid på dag 15. Hade kvar i skåpet gamla ägglossningsstickor från tidigare försök som jag använde nu i förra månaden. Då hade jag ovulation på dag 19. Kanske en graviditet kan ändra på systemet?

Alltså vi har provat nu i 2 månader utan resultat. Det är ju en kort tid men en oro finns kvar i mig att det igen ska ta super länge att få ett levande barn. Så igår hämtade jag från postlådan ägglossningsstickor och känsliga graviditetstester som jag hade beställt via nätet för några dagar sedan. Har köpt från samma sida i alla dessa år (http://www.mammaksi.fi/). Produkterna kommer väldigt snabbt och de är i ett vanligt vitt kuvert så ingen vet vad man har beställt. Super behändigt :)

Har köpt från apoteket D-vitamin (100microgram), Multivita för gravida, för min man Multivita forte och Maca pulver (Life-butiken). För någon månad sedan fick jag höra från en kompis att Maca är bra för fertiliteten. Blev intresserad så började surfa på nätet om det. "Traditionellt har macaroten bland annat använts vid stressrelaterade och hormonella problem, och vid trötthet, näringsbrist och minnesproblem. Mest känd är den ändå som en "afrodisiaka", för att öka fertiliteten. En forskningssammantällning tyder på att maca kan ha just sådana effekter på den sexuella funktionen. (http://www.ravarubutiken.se/supermat-orter/macapulver-2501000-g.php)

Både jag och min man tar Maca varje morgon. Pulvret smakar inte så gott men vi blandar det med surmjölk, då går det helt bra. Ännu känner vi inte någon inverkan (vi har ätit det sedan måndagen). Få se om det verkligen är ett under "medicin". 

Min ovulation börjar närma sig... Är på dag 12 idag. Börjar att testa med stickorna på söndag. Vi håller tummarna att jag hittar ägglossningen och att den dagen skulle barnen sova utmärkt hela natten lång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar