lördag 28 september 2013

En vanlig vardag hos oss

Tänkte berätta hur en vanlig vardag ser ut hos oss:

Kl 6: lill flickan vaknar (sover i sin egen spjällsäng). Jag springer ner till nedrevåningen och värmer välling som sedan dricks i vår säng med hopp att hon skulle somna om (lyckas aldrig).

Kl 7: vi stiger upp efter en timmes busande i sängen och Molly mus som har rullat på på iphonen.
Pojkarna stiger upp och förbereder sig för skoldagen.

Kl 8-9: lill flickan går och sover sin första dagssömn. Mannen åker iväg till jobbet. Jag sätter mig framför tv:n och njuter av netflix (för tillfället ser jag på twin peaks serien).

Kl 9-10: är det grötdags.

Kl 10-11: vi går ut med hunden som är helt tokigt glad för att komma ut.

Kl 13: äter vi lunch och sedan går lill flickan och lägger sig för sin andra dagssömn. Sover kanske 1 1/2h. Sätter mig igen framför tv:n...(nå nej, städar, sitter framför datan eller något annat vettigt).

Kl 14-15: lill flickan har vaknat och ska ha mellanmål. Pojkarna kommer hem från skolan och de äter också. Sedan gör pojkarna läxorna.

Kl 16-17: Pojkarnas träningar börjar (3-4 gånger per vecka) och jag o lill flickan går ut med hunden igen. Efter det äter hon middag.

Kl 19: lill flickan har druckit välling och går och lägger sig. Resten av familjen brukar äta middag efter det.

Kl 20: yngre pojken går och lägger sig. Han somnar med en bums (har väldigt bra sömntalanger, fått från sin pappa).

Kl 21: andra pojken går och lägger sig. Han ska äta kvällsmål. Har konstaterat att han äter mera än vad jag gör :) Helt otroliga mängder! Han ligger i sängen och vrider sig säkert i en timme förän han somnar (fått mina sömntalanger, tyvärr!).

Kl 22: jag är helt dödstrött och går och lägger mig men somnar inte förän kanske kl 24. Brukar surfa på iphonen och planera allt vad jag ska göra i framtiden :) Mannen går och lägger sig mycket senare än jag. Jag är mera en morgonmänniska och han en kvällsmänniska.

Under natten vaknar lill flickan kanske 1-2 gånger. Men det räcker med att sätta nappen i munnen som tur.

Några gånger i veckan åker vi på dagen till stan och träffar andra mammor och barn eller så besöker vi ett familjecafé här i närheten. Men en vanlig vardag brukar se ut ungefär så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar