lördag 28 september 2013

Tacksam

Både jag och min man är väldigt tacksamma över våra barn. Vi fick äntligen vår efterlängtade dotter! Brukar kalla henne för ett mirakel. Jag vet att andra aldrig får barn och många har provat i över 10 år. Barnlöshet är det smärtsammaste som finns. Det är hemskt att en del får aldrig uppleva av att vara förälder. Önskar det absolut ingen.

Jag har alltid varit barnkär och längtat efter egna barn hela mitt liv. Har barnvaktat mycket som ung, jobbat på dagis och innan lill flickan kom på barnrådgivningen (barnavårdscentralen). Fast barn kan ju vara super jobbiga också :) Menar bara att jag har alltid dragits till barn.

Vill inte att någon ska tro att jag är otacksam över de barn som jag har. Eftersom jag längtar så efter ett till barn och skriver mycket om det. Att bli gravid är inte alltid så lätt. Mycket smärta och ångest kan vara en del av ens vardag när man inser att mensen kom igen. Kan senare i något inlägg skriva om mina missfall. Tyvärr så är missfall ganska vanligt. Men själv så känner jag ingen som har genom gått ett missfall. Ingen av mina vänner har försökt få barn i flera år. Ibland känner man sig ensam i den saken.

Önskar min goda vän från lilasliv.wordpress.com/ all lycka!! Hoppas ni får ett plus nästa gång :)

1 kommentar:

  1. tack!! Och tack för ditt stöd i allt! Vi skall fixa det här tillsammans nu;)

    SvaraRadera