onsdag 25 september 2013

Hur vår dotter kom till

Alla vet ju hur barn kommer till (hoppas jag) :) 

Efter våra 3 missfall lyckades vi få en dotter som nu är under 1 år gammal. Under dessa missfall så gjorde vi inget speciellt. Vi levde normalt, vi åt vanligt och motionerade normalt. Tog inga speciella mediciner. Jag åt bara multitabletter för gravida. 

Efter sista missfallet sa läkaren att börja äta mini aspirin (50mg) när du blir gravid på nytt. Men jag blev inte gravid. Började surfa desperat på nätet om mini aspirin och om andra som har det svårt att bli gravida. Läste på en hemsida att man ska börja äta mini aspirin redan när mensen börjar. Så började jag göra det och vips så blev jag gravid under samma månad. Läkaren sa att kanske jag skulle ha blivit gravid även om jag inte skulle ha ätit mini aspirinet. Men jag var bombsäker att mini aspirinet gjorde sitt. Åt det ända upp till vecka 36. Efter det gör det ingen nytta mera. 

Alla blodvärden som togs efter andra missfallet var normala. Inga tecken på risk för blodproppar eller problem i blodets levringsförmåga. Tvärtom, mina blodprovssvar var enormt bra. Min läkare tyckte ändå att jag skulle prova på mini aspirin.

Är helt säker på att mini aspirinet var det som gjorde att jag blev gravid och att jag inte fick missfall igen. Har ni varit med om samma sak? Har det hänt er något liknande?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar