torsdag 11 september 2014

Gå ner i vikt - projekt

Jaha, så har man en del kilon att gå ner. Jag har gått ner redan ca 12kg men lika mycket måste jag gå ner ännu. Jag har ätit normalt både sötsaker som vanlig mat men nu börjar viktminskningen stanna upp. Problemet är att jag inte ryms i mina vanliga kläder. Jag ryms inte ens i mina mammakläder... Jag har ett par mammabyxor som jag kan använda. De klämmer inte. Alla mina tröjor är för små. De slutar vid naveln och de åker upp pga min bullmage. Jag använder min mans tröjor (hans storlek är xl!!). Min vanliga storlek har varit M innan graviditeterna. Dit vill jag tillbaka!

Min nuvarande BMI är 27,34375. Jag brukade ha vid 22 komma någonting. Alltså ett normalt BMI värde. Mitt kejsarsnittsår tillåter ännu inte idrott eller någonslags träning för huvudtaget. Jag kan gå korta promenader med vagnen och hunden. Små städning hemma och sådant men ingenting hårdare. Jag tänkte att jag kollar ännu en månad till med såret och så och efter det om inte vikten sjunker mera ska jag börja ordentligt att banta och träna. Ett så kallat "gå ner i vikt"- projekt.

Varför jag vill gå ner i vikt:
- jag vill rymmas i mina gamla kläder (dyrt att köpa en ny garderob)
-som vältränad är man mindre trött (vill inte vara så förbannad trött hela tiden)
-vill känna mig snygg
-min son skäms ihjäl när jag går med mannens tröjor ute (haha)
-och såklart är det hälsosammare att vara normalviktig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar