torsdag 18 september 2014

Stockning, bantning, gå- projekt

Ingen bröstinflammation ännu här som tur. Hade febervärk i några dagar. Försökte pumpa och amma extra mycket och tog även ibuprofen. Igår ammade jag så att babyn låg på rygg och jag var på alla fyra. Gravitationen gjotde nog sitt :) Fick äntligen mitt sjuka bröst tömt. Efter det mådde jag mycket bättre. Nu borde jag bara amma likadant några gånger för att inte få stockning igen. Typiska var bara att på natten hoppade vi över en amningstur och såklart kände jag av på morgonen att bröstet höll på att stocka sig igen. Argh! Måste ha klocka på att ringa var 3:e timme för att inte få stockning. Det är inte alltid så lätt det här med amning...(Borde ha tvillingar för att få brösten helt tömda).

I måndags började jag och "banta". Sen dess har jag inte ätit godis eller något annat sött. Jag följer samma "diet" som jag hade efter lill flickan. Denna diet gjorde då min PT till mig. Jag ska äta var 3:e timme. Ska äta en viss mängd proteiner och kolhydrater vid varje måltid. Med denna diet hinner jag inte bli hungrig för jag ska äta regelbundet. Gjorde med min man en deal att på lördag och söndag får vi äta och dricka vad vi vill. Dieten är inte så strickt ännu.

Den första oktober börjar folkhälsans hälsosteg projekt (http://www.halsostegen.fi/Login.aspx)
På en månad ska man gå 300 000 steg. Jag har anmält mig med och fick en stegmätare på köpet. 10 000 steg varje dag. Det klarar jag av va? :)

Ha en bra dag! Kram.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar