söndag 7 september 2014

Super mama! Jaaa!!

Vill tro att jag är en super mamma som orkar allt. Orkar sköta hela familjen; tvätta 6 personers kläder (tvätta minst 3 maskiner per dag samt vika undan alla torra kläder), laga mat (frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål), gå ut till lekparken varje förmiddag och eftermiddag, hjälpa pojkarna med sina läxor (inclusive öva till proven och hjälpa dem med alla uppgifter), vara en trevlig och glad fru (haha...), gå ut med hunden varje dag samt komma ihåg att själv att gå i duschen och äta varje dag.

Roligt! I verkligheten ser vårt hus ut som ett slagfält, rena kläder - ja vad är det, vi äter mycket färdig mat, lekparken besöker vi någon gång per vecka, hoppas verkligen att pojkarna inte har läxor, är trött och gnällig för det mesta, pojkarna hjälper till mycket med hunden och som tur måste jag gå i duschen varje dag för att skölja mitt sår. Annars skulle jag väl inte ens veta vad en dusch är.

Det är verklighet att man inte hinner riktigt göra någonting när man har fått en baby. Hoppas ingen tror att jag är en dålig mamma!

En dag förra veckan kände jag mig på riktigt som en super mamma :) Satt på soffan och ammade babyn. Samtidigt förhörde jag yngre pojken som skulle ha ett prov nästa dag. Lill flickan snurrade runt oss och försökte sitta på alla skolböcker medan jag samtidigt försökte amma babyn och förhöra yngre pojken. Då tänkte jag, herregud, hoppas mitt tålamod håller och det höll! Super mamma - JAG, jee :) haha...

Är verkligen trött. Hoppas ni förstår vad jag skriver!

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar