måndag 24 november 2014

Glad, ersättning och lite till

Idag känner jag mig glad och nöjd :) första gången på en stund. Babyn sover ute och lill flickan leker för sig själv. Klockan är 9.53. Är nog trött men är på gott humör.

Babyn har fått ersättning nu en längre tid. Ammar också varje gång. På grund av min trötthet har min mjölk produktion minskat rejält. Babyns viktkurva hade sjunkit ganska mycket och hon började gallskrika efter några minuter vid bröstet. Provade att ge ersättning och hon drack 160ml!! Nu får hon ersättning 3 gånger per dag. Jag ammar alltid innan också. De andra gångerna ammar jag bara. Hon sov nätterna jätte dåligt. Vaknade varannan timme eller så. Nu har hon sovit 3 nätter bättre. Hoppas verkligen att det fortsätter! Med bättre menar jag att hon sover första sov sträckan mera än 4h...

Nu när babyn har sovit bättre betyder det inte att jag har sovit bättre. Lill flickan kräktes hela förr förra natten. Det är alltid någonting. Gårdagen gick till att städa och tvätta spytvätt. Nu hoppas vi bara att ingen annan får det!

Igår tog vi brio sleep sängen i bruk. Lill flickan sov jätte bra i den. Sängen ser stor ut jämfört med hennes gamla spjälsäng. Hennes rum ser mycket mindre ut. Någon dag borde babyn rymmas in dit också.

Inlägget postad först på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar