lördag 26 juli 2014

17 dagar kvar!!

12.8 på tisdag gäller det! Jo, för då har vi kejsarsnittet. Lite på 2 veckor kvar, jeij!

För några dagar sedan var vi på sjukhuset för att få en tid till snittet. Läkaren kollade babyn med ultraljud. Hon gjorde inte någon granskning av livmodertappen. Kanske jag borde ha bett om det men nå kanske det inte behövs. Läkaren ville få babyn att röra på sig men det ville inte babyn. Hon bara sov. Läkaren sa inte så mycket men tur såg jag hjärtat slå. Tänkte att hon lever ändå. Tillslut sa läkaren att hon ska inte störa mera babyn och att allt är bra. Jag måste bara följa noggrant med babyns rörelser. Räkna dem osv. Gissa om jag blev orolig! Efter läkarbesöket har jag följt med rörelserna och hon sparkar nog riktigt bra. Tänker inte oroa mig. Bara för att babyn sov under hela läkarbesöket betyder det inte att babyn rör sig mindre än hon borde göra. Genast när vi åkte hem med bilen började hon sparka och röra sig i magen :) Hon sov bara väldigt djupt då.

Hoppas värmeböljan avtar senast då när babyn föds! Annars måste jag köpa sommarkläder till henne. Tycker att det är väldigt jobbigt när det är så här varmt. Svettas dygnet runt, pust. Jag menar verkligen att jag svettas. Jag har sååå hett! Vill inte klaga men jag bara måste. Om jag skulle vara 25 kg smalare kanske jag skulle älska att ligga i solen och kanske jag skulle kunna använda svala sommarklänningar :)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar