onsdag 9 juli 2014

Botten kondition

Hur kan jag vara i så dåligt skick?! Jag har ju ingen kondition alls. Jag har stekhett och tungt att vara. Blir andfådd bara genom att gå 2 meter.

Efter när lill flickan var född började jag banta och verkligen tittade vad jag åt. Motionerade några gånger i veckan. Jag gick upp ca 25 kg under graviditeten. På 3 månader var jag i min normala vikt igen.

Nu är jag i botten igen. Det är tungt att gå och flåsa och svettas dagarna ända. Det hjälper inte att det är närmare 30 grader varmt. Alla mammor i lekparken är smala och normal byggda. De kan använda korta shorts och linnen. De har smala lår och armar. Jag har inte det. Jag har aldrig kunnat använda korta shorts på grund av mina tjocka cellulitlår. Oavsett om jag är gravid eller inte. Vad gör de att de får smala lår? Tränar de mycket eller är de bara födda med modell lår? En som är lite avundsjuk...

Jag vågar inte ställa mig på vågen mera. Jag bryr mig inte heller. Jag är bara irriterad på mig själv att jag har en sådan kropp som jag har. Andra strålar under graviditeten och mår som bäst. Jag hör verkligen inte till den kategorin. Det här är väl bara det som jag måste stå ut med. Jag ville ha mera barn. Min älskade baby i magen!

Ska försöka sova men det är omöjligt att somna när jag har sååå varmt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar