onsdag 12 februari 2014

13+5

Drömde i natt att jag började blöda. Läskigt! Jag är så rädd att något ska hända. Men ska börja tro att allt kommer att bli bra och att graviditeten går till slut. 

Igår på ul var allt bra. Ingen nacksvullnad. Fostret var från huvud till stjärt 73 mm lång. Beräknade dagen blev 18.8. Kommer att få en tid till kejsarsnitt senare. Babyn kommer att födas med stor sannolikhet den 11-13 augusti. Om allt går bra alltså. 

Jag har vågat börja se på tvillingvagnar. Lill flickan kommer att vara lite över 1 1/2 år gammal då och kommer att behöva åka vagn hon också. Jag har tittat på nätet på Mountain buggy duet. Den är bara 63 cm bred. Jag har inget körkort och det ända sättet för oss att komma bort härifrån för att träffa vännerna är att åka buss. Behöver en behändig vagn som ryms i bussen. Bugaboo donkey är snygg men dyr. Den är 74 cm bred. Emmaljunga double viking är snygg också. Den är redan 79 cm bred. Men på den skulle vi få vår babyskydd fast. Vi har till lill flickan en Emmaljungas vagn och till den en adapter att sätta fast babyskyddet på. Det skulle vara behändigt men är vagnen för bred? Som tur har jag tid att fundera ännu på saken och det bästa är att åka ut till butikerna och prova. 

Snart måste jag köpa en mammajacka till mig. Min vinterjacka är snart för liten. Den klämmer redan. Med lill flickan använde jag min mans jacka men kände mig verkligen oattraktiv då. Nu skulle jag vilja ha en fin jacka att använda. Jag känner mig inte för tillfället så attraktiv annars heller. Kläder kan ju få en att känna sig bättre :)

Hoppas ni har en bra dag! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar