lördag 22 februari 2014

Uppdatering av mina symptom

Den här natten sov jag för första gången på länge hela natten igenom. Vilken underbar känsla att vakna på morgonen och inse att jag har sovit hela natten! Wow! Hoppas det blir många fler sådana nätter!

Ska uppdatera med mina symptom hittills:

- illamående attacker kanske en gång per dag men mest på kvällen.

- spyr inte ens varje dag mera, så skönt! Men måste nog vara försiktig med maten.

- ingen matlust alls fast jag är hungrig jämt och ständigt. Måste äta någonting varannan timme. Om det blir längre spyr jag garanterat. 

- brösten har börjat göra lite ont på sidorna. När jag tar av bh:n på kvällen känner jag att det gör ont. 

- halsbränna varje dag. Men mycket beror på min reflux sjukdom. 

- kissnödig ofta. 

- trötthet men nu lite mindre än för några veckor sedan. Ibland sover jag dagssömn med lill flickan. 

- finnar. Brukar ha en finnfri hy men inte nu.

- vikten har stigit med 5-6kg. Alltså inga av mina vanliga kläder ryms på mig mera. 

- känner att livmodern har blivit större. Speciellt om jag ligger ned på rygg kan jag känna den. Det är en hård klönt där inne. 

Vad jag äter nu:

- kantarellsoppa

- vitt bröd med smör

- sallad ibland

- ibland fisk och det som lever i havet

- choklad i små mängder

Äter ingenting annat. Jag har inte lust och känner äckel för nästan allt. Blä! Sen får jag hemsk halsbränna av allt som är starkt och fettigt men som tur har jag inte lust med det ändå. 

Men som sagt mår jag bättre nu än för några veckor sedan. Är väldigt tacksam och glad över det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar