tisdag 4 februari 2014

Hittar inte på någon vettig rubrik...

Nu är det en vecka kvar till det riktiga ultraljudet. Väntar och längtar. Jag vill veta att allt är bra. 

Jag har mått lite bättre och bara spytt några gånger per dag. Den värsta tröttheten är över men nog är jag trött ännu. Det har varit väldigt skönt att inte spy varje timme. Vi var till och med på ett köpcentrum förra veckan och handlade lite saker. Men på väg hem började jag må illa såklart och hemma spydde jag. Men det härliga var att jag orkade gå där på köpcentret och shoppa en stund. 

På lördag ska vi ha dubbel kalas för mannen och lill flickan. Vi skulle redan ha det för 2 veckor sedan men vi var tvungna att inhibera det för mitt dåliga mående. Nu måste jag bara städa huset. Ni kan säkert tänka er hur det ser ut här. Huset är ju inte städat sen jag var på v. 5 då illamåendet började. Alltså det har varit ostädat nu i ca 7 veckor! Jo, toaletterna måste vi putsa och diska undan den värsta disken. Rena kläder har vi knappt haft. Saker finns överallt. Detta är verklighet. Men nu ska vi ta tag i det här. Alltså jag ska. Mannen handlar maten och lagar den varje dag. Han städar köket. Han kör pojkarna till träningarna. Han jobbar otroligt långa dagar (hans jobb kräver det). Han är ganska slutkörd. Sedan försöker han träna för att gå ner i vikt. Men nu när jag mår lite bättre ska jag delta i vår familj igen. Sanningen är rå. Det kräver otroligt mycket av familjen när den andra mår så dåligt och är så trött. Den ända som inte märker något är lill flickan. 

Osocial är man också. Jag har inte orkat ringa någon eller för huvudtaget ta kontakt med någon. Väntar även på att ultraljudet ska vara över. Efter det kan vi säga att vi väntar barn eller inte. Min mage är väldigt svullen och jag ser gravid ut. Svårt att dölja det. En vecka kvar...

Kram.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt ser utmärkt ut på nästa veckas ultraljud. Skönt att du har börjat må lite bättre, det är verkligen ett helvete när illamåendet och kräkningarna är som värst.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Jo det är verkligen ett helvete att må så dåligt. Hoppas du mår någonlunda bra!

      Kram.

      Radera