fredag 7 februari 2014

Takykardi

Jeij, huset är städat! :) Det tog bara hela veckan. Lill flickan fick mpr vaccinet för en och en halv vecka sedan. Igår fick hon som biverkning feber och det har fortsatt idag. Stackars liten! Den äldre pojken och mannens föräldrar har lekt med lill flickan så att jag har kunnat städa. Jag skulle annars inte ha orkat städa men eftersom vi ska ha födelsedagskalas på helgen så måste jag. Veckan har varit ganska tung. 

Har jag berättat att jag har haft konstant diarré sen jul? Jag pratade med läkaren för några veckor sedan. Då sa hon att om det fortsätter ska jag ge keliaki prov och avföringsprov. Jag har alltså haft diarré i ca 7 veckor. Tänkte nästa vecka åka till labbet och ge proverna. Diarrén gör mig helt utmattad och öm i magen.  

Igår trodde jag att jag måste ringa ambulans till mig. Blev verkligen rädd. På förmiddagen spydde jag några gånger och efter den sista spyan började mitt hjärta slå som en dåre. Jag fick takykardi (Takykardi eller hjärtrusning är den medicinska termen för onormalt hög hjärtfrekvens, att hjärtat slår för snabbt). Jag var ensam hemma med lill flickan. Jag satt en stund på toalettstolen väntade på att det skulle lugna ner sig. Men det bara fortsatte. Gick och lade mig i sängen och lill flickan åt mina saltakex under tiden (som jag har på nattdugsbordet). 5 minuter gick och hjärtat bara fortsatte att slå hårt och snabbt. Ringde min man i lite panik och började gråta. Han blev ju rädd han med. Lill flickan började gråta. Försökte mäta min puls men det var omöjligt. Min man sa att nu kommer jag hem och då precis slutade hjärtat att slå som en idiot. Nästan 10 minuter tog det för hjärtat att lugna ner sig. Efter det här var både jag och lill flickan utmattade och vi somnade och sov i 2 timmar. Pust! 

Min kropp har varit/är tydligen i lite obalans. Allt ska man vara med om! Läskigt!

Skönt att det bara kommer de allra närmaste till kalaset. De alla vet om graviditeten. Behöver inte spela att jag mår toppen. Spyandet har ju lite minskat men istället kommer allt annat på köpet. 

Om jag får klaga lite till så har jag varit lite små störd på pojkarna den senaste tiden. Men det kan jag berätta mera om en annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar