torsdag 20 februari 2014

Tankar

Ligger i sängen och väntar på att lill flickan ska vakna :) gör nuförtiden det varje dag. Äter mina saltakex så att jag inte ska spy av hunger. Går på toaletten och tänker att så skönt att få sitta här i lugn och ro medan alla andra sover. Efter en stund märker jag att det inte finns toalettpapper (har redan utfört mina behov)... Vad ska jag göra? Ser att lill flickans våtservetter finns på skötbordet, yes, tar dem. Trippar tillbaka till sängen. Nu är det bara att vänta...

Lill flickan har blivit så "stor". Hon går och älskar att utforska alla vrå och hörn i huset. Hon skrattar mycket och talar mycket sitt eget språk. Hon är så härlig! På gott humör för det mesta. 

Pojkarna har varit ganska lugna nu på den senaste tiden. Ingen uppkäftighet och emot sägande. De vet ännu inte om graviditeten. Jag skulle vilja vänta en stund ännu men mannen skulle vilja berätta. Jag tror att jag är rädd över deras reaktion. Tror att de kommer att börja stressa över situationen. De är ändå nästan tonårsbarn. Vi bor i helt för litet hem. Pojkarna delar rum. Men vi har inte råd ännu att flytta till ett större hem. Den äldre är ganska duktig på att sköta om lill flickan. Han  kommer säkert att tänka att snart har vi 2 småbarn som han måste gå och bära på. Lill flickan älskar att vara speciellt med den äldre. Men ibland tycker han att det kan bli lite för jobbigt. Den yngre vet att man inte kan göra så mycket när man har småbarn (inflytelse från sin egen mamma). Med småbarn kan man inte t.ex åka skidor med. Nå, kanske jag oroar mig i onödan, vem vet. Kanske de blir super glada :) Kanske vi måste berätta idag för dem...

Nu börjar lill flickan att vakna. Hör det via gråtalarmet. Hon sover i ett annat rum. Hon gråter aldrig på morgonen utan gör bara sina egna ljud. Sen är det pottdags och vällingdags. Sen äter jag själv. 

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar