lördag 22 februari 2014

Berättande av den stora hemligheten för pojkarna

Så här gick konversationen till: 

Jag
: vi har en överraskning till er.
Äldre pojken: får vi ett nytt spel?
Jag: nej, det är ingen sak.
Yngre pojken: jag vet, du har en baby i magen.
Jag: ja, hur visste du det?
Äldre pojken: jag visste det! Jag har hört dig spy i 2 månader.
Yngre pojken: ja, det är därför du har varit på dåligt humör! 
Jag: haha! :)

Mina gulle barn! :) Så nu vet de och de har sett ultraljudsbilden. Barn är nog inte dumma. De vet mycket mera än vad man tror. Jag som trodde att jag kan spy tyst... Stackars barn som har blivit utsatta för min trötthet. Kanske de kan förlåta mig nu. Det värsta är att jag inte ens har märkt att jag har varit på dåligt humör (kanske ibland). Men bra att de sa det. De tog saken mycket bättre än vad jag trodde. Härligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar