måndag 13 oktober 2014

En resa till stan

Att åka iväg med 2 små barn...pust säger jag! Resor till stan gör jag inte varje dag pga en orsak. Jo, jag är STENDÖDS TRÖTT efter att spenderat några timmar på stan med barnen. Nu ligger jag här i sängen och önskar att båda flickorna skulle sova länge dagssömn den här gången.

På morgonen springer man runt i huset som en dåre för att hinna med bussen. Barnen ska matas, kläs på, själv ska man snabbt i duschen och förhoppningsvis hinner man slänga i sig en macka. Rusar till bussen andfådd och svettig och när bussen sedan kommer ryms man inte med för den har redan maximi barnvagnar. Några svordomar och ett textmeddelande till vännen att man kommer så snabbt som möjligt...

Tittar på nätet att hur vi nu kommer till stan snabbast. Den visar att vi ska ta en annan buss några hållplatser och sedan stiga av och ta en buss som sedan åker ända till stan. När vi ska stiga av bussen märker jag att den bussen som åker ända till stan är redan 100 meter framför oss. Jaha, så missade vi den. Några nya svordomar och ett nytt textmeddelande till vännen igen...

Ser att det finns en annan busshållplats 200 meter från oss. Vi går dit och till vår lycka ser jag på tidtabellen att det ska komma en buss om en minut. Halleluja! Bussen kommer och till vår lycka ryms vi med :) Tittar på klockan och märker att vi är ganska försenade. Textar igen och säger att VI ÄR PÅ VÄG men att vi är en hel del försenade. Som tur förstår vännen.

När vi ska stiga av bussen har busschauffören stannat så att vi backar rakt ut på en stolpe. Aj, fingret blev i kläm. Mera svordomar...

Tänker att "Varför har jag inte körkort!!"

Nå, några timmar går bra och vi njuter av vännens sällskap. Vi äter lunch (vi vuxna äter, barnen totalvägrar att äta) och efter lunchen tänkte vi shoppa lite till. Men när jag ska lyfta lill flickan tillbaks i vagnen märker jag att hon har kissat igenom blöjan. Byxorna och bodyn är genomvåta. Det är bara att leta fram ett skötrum. Väl där får jag bytt på henne och som tur packade jag skötväskan kvällen innan. Byteskläderna kom med. Lill flickan tillbaks till vagnen och tänker att jag ska ännu snabbt byta på babyn när vi en gång är där. Till min ära har hon total bajsat ner sig. Härligt. Så det är bara att byta allt på henne också.

Efter denna procedur är jag såå trött! Vi bestämmer oss för att åka hem. Bussresan hem går som tur bra och nu sover båda flickorna sött :) Mina söta små änglar!

Hur klarar sig andra att åka iväg med två små barn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar