tisdag 14 oktober 2014

Shit...

När jag, lill flickan, babyn och hunden var på en promenad såg vi ett gäng på tonårsbarn stå och prata högt. Ena pojkens telefon ringer och han börjar gå mot oss. Hör honom prata med sin pappa (?). Pojken säger i luren "Jag är ute och spelar fotboll. Mamma sa att jag får vara ute till kl 20." Efter samtalet rusar pojken troligtvis hem och klockan är bara 19.

Jag blev lite chockad för han var verkligen inte och spelade fotboll! Där stod han och hängde med sitt gäng utanför mataffären. Han var kanske 13-15 år gammal. Tänkte att gör vår äldre pojke samma sak?!

Efter det här ringde jag till vår äldre son och frågade var han och yngre pojken håller hus. Han svarade att de spelar fotboll. Han förklarade var de spelade och var jag skulle hitta dem. Han förklarade så gulligt med en barnslig liten röst och sa att "om du går ner för backen ser du två pojkar spela, där är vi". Hittade dem genast :) Mina gulliga barn! Dem kan jag lita på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar