fredag 10 oktober 2014

Uppmärksamhet

Vår lilla baby är redan 2 månader. Tiden har faktiskt gått snabbt. Hon är rund liten flicka :) väger över 5,5 kg och är ca 56 cm lång. Hon ler och "talar" med oss. Hon har 2 gånger sovit 7h i sträck om natten, annars vaknar hon ganska exakt 3 timmars mellanrum. Hon gråter nästan aldrig och magproblemen är nästan över. Kan det låta mer än bra? :)

Lill flickan då? Hon har kommit till trotsåldern. Härligt! Om hon inte får vad hon vill skriker hon och springer till andra sidan av huset och stor tjuter. Jag och mannen tittar på varandra och undrar om vi ska skratta eller gråta. Just nu är det bara jag som duger. När hon ser sin pappa börjar hon redan och gråta och springer till mig. Stackars pappa! Stackars mig :) Det är ganska jobbigt när hon hänger på mitt ben dagarna långa. Jag kan knappt sätta diskmaskinen på när hon drar i mitt ben och vill komma i famnen. Stackars henne! Hoppas den här fasen går snabbt över! Mina händer räcker inte till. Borde ha 8 händer så att alla skulle vara nöjda.

Än så länge sover babyn mycket. Försöker göra så att när babyn sover ger jag uppmärksamhet till lill flickan och tvärtom. Äldre pojkarna tar sin uppmärksamhet då när de vill. De pratar på oavsett än vad vi gör. De bryr sig inte om jag byter blöja, ammar eller sitter på toaletten. De pratar på :)

Mannen och jag då. Vi hinner inte umgås men så är det väl när man har 4 barn och speciellt småbarn. Jag har alltid velat ha en stor familj och nu har jag det :) Älskar det men nog är det tungt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar