tisdag 28 oktober 2014

Trötthetens tid

Vad har jag gjort när jag har varit trött:

- gått med tröjan åt fel håll. Lapparna var vid halsen. Undrade lite varför det kliade på halsen och varför tröjan kändes konstig på mig (och säkert varför den såg konstig ut på mig)

- glömt ett föräldramöte och kom på det två dagar senare... Suck. Mother of the year!

- glömt plånboken hemma och lade märke till det först vid kassan när alla varor var redan färdiga för att packas (var tvungen att ringa mannen och be honom komma betala...han hade precis anlänt till jobbet, packat upp datan och hade precis tänkt börja jobba...)

- blandar alla barnens namn ihop. Säger gumman till äldre pojken (gissa om han uppskattar det när hans kompisar är på besök..)

- sätter undan viktiga papper på ett säkert ställe så att jag bara inte skulle tappa bort dem. Dessa viktiga papper hittas aldrig mera...för jag kommer inte ihåg vart jag har satt dem.

Är så trött att jag inte ens kommer ihåg alla dumheter jag har gjort och det är lika bra så.

Varannan dag får mannen meddelanden till jobbet att "kom hem nu, jag orkar inte mera!". Stackars mannen. Inte så lätt att få jobba i fred.

När jag har tillfälle att sova får jag inte sömn. Typiskt va?

Nu ska jag börja läsa tråkiga saker i wikipedia för att trötta ut min hjärna. Kanske jag somnar om 2-3h...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar