måndag 6 oktober 2014

Hur kan det vara möjligt?

Mjölken nästan slut? Åtminstone har den minskat rejält. För typ en vecka sen kämpade jag emot bröstinflammation och nu kämpar jag emot att mjölken inte ska ta slut (så känns det).

Babyn äter ganska regelbundet var 3:e timme och alltid bara från ett bröst. De senaste dagarna har babyn velat ha mera mjölk än bara från ett bröst men det finns knappt någon mjölk i det andra bröstet. Jo, för bröstet har vant sig att producera mjölk var 6:e timme. Babyn börjar vrida och vända sig vid bröstet efter 5-10 minuter och är inte nöjd. Jag vill inte börja amma 24h om dygnet för att öka på produktionen igen. Jag har inte tid med det. Ifall babyn börjar sova sämre börjar jag ge lite ersättning till. Hittills har jag bara ammat. Mjölken börjar väl öka igen om babyn äter från båda brösten var 3:e timme.

Men vilket jobb att amma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar