lördag 18 oktober 2014

Mat spott

Vad ska man göra när lill flickan har börjat spotta ut maten om hon inte vill ha mera? Ibland matar jag henne vid soffan (borde väl inte gör det) och sen plötsligt börjar hon spotta ut allting. Jag har sagt till henne snällt och argt. Jag har skrikit. Inget tycks hjälpa. Borde inte en 1 år och 9 månader gammal flicka förstå om man har sagt till redan hundra gånger? Och speciellt då när man blir arg? Det är inte så trevligt att det rinner mat ur munnen och kommer överallt. Blir så frustrerad. Efter det brukar jag föra henne till sängen. Det är ändå dagssömns tiden om hon spottar efter lunchen. Det verkligen pinsamt om hon gör det någon annanstans än hemma. Folk tänker att jag inte kan uppfostra henne.

Ordagrant hatar jag det när hon börjar med sitt spottande! Vad ska man göra för att få slut på det??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar