söndag 29 december 2013

Dilemma

Ligger i sängen och funderar på om jag ska gå till toaletten och spy eller inte. Lill flickan sover. Hon sover dagssömn alltid i vår säng bredvid mig. Vanligtvis skulle jag också sova... Men lider av dilemma nu. Spy eller inte spy. Måste se lite åt vilket håll det går till. Kanske det blir toaletten nu eftersom jag skriver och läser vad jag har skrivit. Urk...

Skyndar mig tyst till toaletten och på vägen dit luktar jag att de andra har lagat omelett. Mums vad det doftar gott! Märker att jag har inte så bråttom till toaletten mera. Sätter mig på den istället och utför något annat. Jag behöver inte spy mera. Yes. Går tillbaka till sängen och drar ännu några djupa andetag av den goda omelett lukten. Aahh :)

Så är jag tillbaks till sängen igen. Undrar hur länge lill flickan tänker sova. Hinner jag försöka börja sova eller inte. Dilemma igen. Ibland sover hon upp till 2 timmar men i värsta fall sover hon bara 30 minuter. Jag vet att om jag inte får sova något på dagen är jag super trött redan kl 17. 

Dilemmat är slut. Lill flickan vaknade efter 30 minuter. Så nu stiger vi upp. Ett enkelt beslut. Sover med henne senare på nytt. :)

Puss och kram.  

2 kommentarer:

  1. Muistan kun oksensin ensimmäisen kerran raskausaikana.. Teki mieli suolaista ja ajattelin paistaa kananmunaa ruisleivän väliin. Otin munan kennosta ja munankuoressa oli kanankakkaa. Silloin lensi oksennus ja lensi muuten 12viikkoa sen jälkeen.
    olenko muistanut onnitella raskaudestasi? Jos en ole,niin ONNEA! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voi kiitos! :) Pelottaa kyllä miten tää raskaus sujuu mutta pitää vain ajatella, että luonto tekee tehtävänsä jos jotain tapahtuisi.

      Pikku tytön kanssa oksentelin koko raskausajan. Pahin aika kesti kuitenkin raskausviikolle 18 asti. En taida enää syödä kananmunaa...

      Pidän peukkuja sinne päin myös! :)

      Radera