måndag 16 december 2013

Skit orolig

Usch va skrämd jag blev idag! Vid kl 18 började en ganska hemsk magsmärta. Fick lös mage och hade ont. Har ännu lite ont men det är nog bättre redan. Det här påminde mig genast om tidigare missfall. Lös mage och magknip. Blä vad jag kan hata dessa symptom. Måste bara följa med vad som händer. 

Jag beställde tid till vul idag. Ville ha samma läkare som vi hade med lill flickan också. Det dåliga är att hon är på semester i några veckor. Fick tid först i andra veckan i januari. Är då på v. 8. 

Ringde också till mödrarådgivningen (mvc) men hon skulle ringa upp mig imorgon. Jag ville inte gå dit på första besöket innan jag har varit på vul. Två gånger har jag suttit där i nästan 2h var och gått igenom allt vad man gör under sitt första besök. Båda gångerna fick jag missfall efteråt. Känns verkligen onödigt att sitta där när det finns ändå en risk för missfall. Går dit så sent som möjligt. Ja, jag har ju redan alla broschyrer och råd från tidigare graviditeter...

Nu hoppas vi bara att denna graviditet fullföljs till slut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar