torsdag 12 december 2013

Slumpen?

Undrar vad det var som gjorde att jag blev gravid just nu? Var det något speciellt? Eller var det bara slumpen? Är såklart inte otacksam menar bara att var det något av de som jag gjorde att jag fick ett plus nu.

Gör en lista över de saker som jag gjorde denna månad:

1. Åt Aspirin 50 mg per dag. Började vid mensen och kommer att äta det ända till v.36 (om jag inte får ett missfall innan det).

2. Åt Bisolvon. Började vid mensen och åt första veckan 1 tablett per dag och andra veckan till ovulationen åt jag 2 tabletter per dag. 

3. Började med en glutenfri diet för 4 veckor sedan. Åt kanske gluten 1 dag per vecka. Försöker hålla det ännu. 

4. Både mannen och jag började ta Zink. Vi åt 45 mg per dag. 

5. Mannen började äta Selen 100 microgram per dag. 

+ så tar vi båda 1 tablett multitabs och 100 microgram D-vitamin varje dag. 

Är det Bisolvon som har hjälpt? Eller är det Zink eller Selen? Eller är det allt tillsammans? Eller kanske bara slumpen? Eller är det också Prednisolon från förra månaden som hjälpte nu? Vem vet...

Jag har varit ganska orolig och nervös för har ganska mycket mensvärk. Det gör ont. Jag skulle ta Paracetamol idag morse men vi hade inte det. Måste gå och köpa det. När jag rör mig gör det mindre ont. Samma sak är det då när jag har mens. Usch!! Försöker inte stressa. Är så glad över graviditeten :) men rädslan finns här hela tiden. Måste tänka på någonting annat. Inga blödningar har kommit som tur. Vet att många har mensvärk precis i början men är det normalt att ha så här ont? 

Sedan undrar jag om jag hör till riskgruppen mera? Med lill flickan gick jag på flera extra ultraljud pga tidigare missfall. Nu när vi har fått henne så hör jag mera till den gruppen som behöver extra uppföljningar? Ska ringa nästa vecka och boka ett tidigt vul till mig. Måste fråga läkaren sedan om allt detta som jag går och grubblar på. Ack, om en graviditet alltid skulle gå bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar