söndag 20 oktober 2013

Helskinnade hemma

Nu är vi hemma igen :) Borta bra men hemma bäst! Vi åkte med hela familjen till grannlandet och hälsade på några kära. En av dem har en liten 2 månaders baby som var så söt! :) Helt otroligt liten. Tydligen glömmer man bort hur små de är. Fick bara mera babyfeber...

 Fick då min mens, dagen före vi åkte. Hade hemska menssmärtor. Vaknade första natten borta av magknip. Gick på toaletten och hade typ förblött. Kände hur blodet "forsade" ur mig när jag satt på toaletten. Började kallsvettas och känna mig yr. Tänkte att "Nu svimmar jag". Har varit med om detta en gång och den gången var det ett missfall. Öppnade därför nu toalettdörren och ropade på min man. Ville inte väcka hela huset så jag ropade ganska tyst. Men han hörde inte mig. Andades lite av luften utanför toaletten och började så småningom att må bättre. "Skönt", tänkte jag. Efter detta gick jag i duschen och mådde redan bättre. Gick sedan och lade mig och alla andra sov sött och gott ovetande om mitt "äventyr". Grav testen visade ju negativt innan mensen så jag har svårt att tro att det är någonting annan än mensen.

Våra pojkar stortrivdes hos våra vänner. De träffade även jämngamla barn som de lekte med. Ett av barnen- en pojke- var så söt :) Han kramade mig jätte länge och ville hålla lill flickan i famnen hela tiden. Han var bara 7 år gammal, en blivande charmör :)

Dagen vi skulle åka hem var så där (o)lyckad igen :) När vi höll på att packa sakerna i bilen så slog jag mitt huvud ganska rejält. Kunde inte börja storböla framför barnen så bet mig i läppen av smärta. Efter ett tag kände jag mig på huvudet och märkte att jag hade blod på fingrarna. Tänkte "great". Visade min man och han höll på febrilt leta igenom mitt mörka hår efter ett sår. Hörde att den ena pojken ropade till den andra pojken: "Vi måste åka till sjukhuset. Mamma blöder från huvudet!" Den andra pojken gick nästan i chock (han är livrädd för blod). Som tur var såret bara ett ytsår och vi kunde lugna ner barnen. Allt ska det hända under en resa!

Men, har då närapå inte ännu berättat allt :) Samma dag (men lite senare) så börjar den äldsta pojken klaga på att han har ont i fingrarna och att det kliar överallt. Börjar då titta närmare på honom och ser att hans fingrar är svullna och att han har röda fläckar på sig. Stackaren fick en allergisk reaktion på någonting vi inte ännu vet vad det berodde på. Han är ganska känslig annars också. Gav honom därför antihistamin och värkmedicin. Efter det här så kunde vi äntligen börja slappna av på vår resa tillbaka hem igen... :)

Trots allt som hände var det super roligt att träffa våra nära och kära! Resan var jätte viktig för mig.

Min man är en ganska bra fotograf :)

Älskar hösten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar