torsdag 3 oktober 2013

Katastrof sex

Nu är ovulationstiden över. Kommer inte ihåg när det skulle ha varit så här svårt att ha lite action... Tre gånger lyckades vi. Inte så många gånger men hoppas det räcker. Min äldsta son har ganska svårt att somna om kvällarna (somnar oftast ca 23 tiden). Jag är helt dödstrött innan vi ens har börjat. Har ni upplevt samma problem? Känns som om dygnstiden inte räcker till. Men så är det väl i familjer med barn. Men hur lyckas stora familjer som har över 10 barn? Hur lyckas de "göra" barn ostört?

Måste bara berätta om gårdagens "katastrof" sex som vi hade på kvällen. Efter när vi var färdiga så gick jag in på toaletten. Plötsligt kommer min man inrusande naken och säger att den äldsta pojken är här. Jag låser dörren i hysteri men samlar mig efter några långa sekunder och går ut. Som tur så hade jag en lång tröja på mig. Pojken frågar vad vi i all sin dar håller på med, varför låser vi dörren. Försöker förklara till honom att vi trodde att det var någon annan i huset, att därför låste vi dörren. Efter det så säger jag till honom att gå tillbaka till sängen och börja sova. När pojken har legat i sin säng i några minuter så ropar han på mig. Går in dit och frågar vad är det. Han säger att han är rädd. Finns det andra människor i vårt hem, vem kommer hit. Jag tänker herregud jag är mother of the year...

Som tur så fattade han ingenting och såg ingenting. Mörkt var det också. Nästa gång får vi väl låsa in oss i badrummet. 

Efter ovulationen börjar jag oftast att tänka på mina missfall. Eftersom nu börjar den eviga väntan på att få göra ett grav. test och sedan om man skulle vara gravid :) Är rädd att om jag blir gravid att samma saker skulle upprepa sig. Vill inte genomgå ett missfall till! Därför i mitt tidigare inlägg skrev jag om mitt första missfall.




2 kommentarer:

  1. Håller alla tummar för er också! :) Beklagar era missfall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, vi håller absolut tummarna för oss alla :)

      Radera