lördag 26 oktober 2013

Muta och hota- rätt väg?

Jag har testat med ägglossningstest nu i tre dagar. Är idag på dag 12. Tänkte att jag börjar med testen den här gången i tid. Förra månaden fick vi ganska bråttom när testen visade nästan positivt genast ;) Dag 10 och 11 fick jag ett svagt sträck bredvid kontrollsträcket men idag fick jag ett helt negativt test. Tror bara att det berodde på att jag hade jag druckit ganska mycket vatten för jag var på gymmet i dag. Så därför visade ägglossningstestet negativt.

Ja, ni läste rätt :) Jag var på gymmet i dag. Tänkte att nu får det vara nog med deppigheten. Ryckte upp mig idag. Har till och med ätit ordentlig mat. Men tyvärr så äter jag choklad och Bonbon godis för tillfället och ett glas bubbligt...

Jag måste berätta vad jag hörde idag i affären. En pojke runt 4-års åldern och hans mormor/farmor diskuterade och jag råkade höra. De stod vid tidningshyllan och jag lite längre bort.

Pojken: Kan jag få den här tidningen?
Mormorn/farmorn: Nej, inte den här gången.
Pojken: Jag vill ha den!!
Mormorn/farmorn: Nej, inte nu.
Pojken: (börjar smågråta) Jag ska säga till min mamma att DU inte vill köpa den här tidningen till mig!
Mormorn/farmorn: Jaha
Pojken: Vill du hellre höra mitt gråt (gråter högt) eller så köper du tidningen till mig och jag blir glad?!
Mormorn/farmorn: Du får en glass istället.
Pojken: Okej. 

Sedan går de bort...

Jag tänker "herregud vilken pojke"! Det är inte lätt att vara mormor eller farmor i den här situationen. Muta och hota.. Till och med pojken visste vad hota är! Och mormorn eller farmorn mutade med en glass...Yes!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar