söndag 24 november 2013

5:e försöket börjar snart

5:e försöket är på gång. Väntar på ovulationen, är på dag 13 i min menscykel. Mannen kom hem idag från sin jobbresa (som tur). Var lite orolig att han inte skulle hinna hem till den viktigaste dagen i månaden. Nu istället lider han av get lägg (som sonen säger istället för jetlag, haha). Tror att ägglossningen sker typ i mitten av nästa vecka. Hoppas jag har ägglossning! Är inte så säker på om jag hade ägglossning förra månaden. Förra månaden var strecket inte lika starkt som kontrollstrecket. Men månaden före det var strecket mörkare än kontrollstrecket. Svårt att veta när man på riktigt har ägglossniong och när man inte har. På testernas bipacksedeln står det att strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att det ska vara ovulation.

Sätter ut en bild på ovulationsstickorna sen när jag har hittat min ägglossning. Hoppas det den här gången blir ett klart mörkt streck!

Undrar hur många gånger man kissar i en mugg under barnförsökstiderna? :)

Vi har inte sagt till våra vänner eller familjer att vi försöker få ett till barn. Två av mina närmaste vänner vet om saken. Igår sa jag till en annan vän att jag skulle vilja ha ett till barn. Sa inte desto mera. Hon vet historien med lill flickan. Hon sa att hon har hört att med andra barnet kan man bli genast gravid, att jag kanske blir det. Tänkte bara "yeah right!" inte i mitt fall. Hon berättade om ett annat par som hade svårt att få deras första barn och sen blev de genast gravida med det andra. Sa bara "aha". Ville inte desto mera tala om saken...

Min man har tagit den linjen att han tänker inte stressa över saken. Om mensen kommer så kommer den. Han tänker då att "då provar vi på nytt nästa månad". Önskar att jag skulle ha samma inställningsförmåga. Jobbigt med alla piller och olika försök som jag har varje månad. Önskar att jag skulle hitta den gyllene vägen med allt. Mycket att tänka och fundera på. En sak vet jag åtmisntone; vill absolut inte stressa så mycket som jag gjorde innan lill flickan föddes. Man var ju helt desperat och förstörd mentalt. Så långt vill jag absolut inte gå till! En gyllene väg...dit ska jag hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar