torsdag 28 november 2013

Sjuk?

Febervärk, lite snuva och känningar på att bli sjuk- det har jag. Men är ännu inte fullständigt sjuk. När skulle jag ha varit senast sjuk, sådär ordentligt. Jag tror att det var år 2010. Då var jag verkligen sjuk. Hade hög feber, ont i halsen, hemska ledsmärtor osv. Fick antibiotika. Efter det har jag varit frisk. Jag borde ju vara glad för att jag är aldrig sjuk. Om jag skulle ha fått ungar på löpande band, ja då skulle jag vara extremt glad över att jag typ aldrig är sjuk. För bra immunförsvar?!

Lill flickan har sovit super dåligt de senaste 2 nätterna. Trodde redan att hon var på väg att bli sjuk igen. Men inga tecken på det ännu (åtminstone om dagarna går allt bra). Hon vaknar och gråter flera gånger under natten. Måste ta upp henne och låta henne sova i vår säng. Undrar vad det är på gång? Är hon ändå på väg att bli sjuk?

Mannen var tvungen att sova på soffan under natten. När jag på morgonen skickade ett meddelande till honom att kan han värma vällingen så skrev han tillbaka att han har varit vaken sen 03:00 på natten. Ryggont. Stackaren! Han kände sig sjuk också. Han hade ännu på morgonen träff med sin personliga tränare...

Har märkt att varje gång jag har ovulation är antingen mannen sjuk eller någon annan i vår familj. Mannen har även alltid då extremt mycket jobb och är super stressad. Lill flickan sover dåligt och pojkarna har en massa prov eller arbeten i skolan. Ägglossningen väljer alltid de bästa dagarna i vår familj :)

Strecket på ägglossningsstickan var idag på morgonen svagare än igår. Ovulationen skedde alltså bombsäkert igår. Nu börjar den långa väntan. Har ändå en positiv känsla för denna gång... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar