lördag 9 november 2013

Kiss på fingrarna

Sömnlös här i sängen... Lill flickan vaknade 1.30. Det är sällan hon vaknar gråtande på natten. Nu gjorde hon det. Tyvärr, får jag inte sömn mera. Vet redan nu hur trött jag kommer att vara imorgon...

Jag har haft mera mensvärk idag. Mensen borde komma nästa vecka. Känner hur jag sakta men säkert börjar bli sur/bitter/besviken för jag är 100 % säker på att mensen börjar snart. Varför har vissa det så lätt? Hur kan en del bli gravida på första försöket? Argh, sjutton också!!

Tänk så mycket energi man sätter på att försöka bli gravid! Hur många piller man tar för att försöka bli mera fertil! Hur många tankar om dagen som kringlar vid allt som har med fertilitet att göra! Hur mycket pengar man sätter på alla världens stickor och apparater för att kunna hitta sin ägglossning och se om man är gravid! Hur många oändlösa gånger man har kissat på sina fingrar! Hur många negativa tankar man har när mensen kommer! Hur många tårar man fäller för att man inte är gravid! Ja, tänk så mycket tid av ens liv som går till allt det här!

De som inte vill ha barn har knappast någon aning om hur mycket energi det går till allt det här!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Usch det är så jobbigt, man blir så ledsen! Tack för att du delar med dig av dina privata tankar, hjälper verkligen andra i samma situation! KRAMAR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ibland känner man sig så frustrerad.. Känns bra då att få skriva av sig. Kram! :)

      Radera