fredag 29 november 2013

Dagistid?

Aldrig!! Får ångest när jag tänker på att jag måste föra lill flickan till dagis någon vacker dag. Jag vill vara hemma! Mannen sa igår att jag borde börja jobba, vår ekonomi lider av att jag är hemma. Idag morse det första som jag sa till mannen när jag vaknade var att jag kan börja jobba kvällar och helger. Han funderade en liten stund och sa sedan att vi tittar ännu... Vet att vi skulle klara oss mycket bättre om vi båda skulle jobba men jag vill inte! Mannen min anser nog också att hon är för liten att sättas på dagis. 

Första pojken började på dagis när han var 1 år gammal. Lilla pojken! Jag var tvungen för jag skulle börja studera. Man kan ju inget göra om man måste skaffa en framtid till sig själv. 

Pengar som man får när man är hemma med sitt barn är verkligen inget att hurra för. Det är väl tydligen meningen att man ska snabbt börja jobba igen och inte bli hemma länge. Förutom de som är födda med en guldsked i mun. Ack om man skulle vara en miljonär :)

Så dagis ännu...nej inte nu åtminstone. Kanske på våren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar