torsdag 14 november 2013

Prednisolon

Jag åt Prednisolon i förra menscykeln. Skrev det i ett tidigare inlägg. Tyvärr kom mensen för 2 dagar sedan, på tisdag. Började att ta det på dag 10 och slutade att ta det dag 26 i menscykeln. Trappade upp till 15 mg och trappade ner det igen. Det som jag ångrar nu är att jag borde ha trappat upp det till 25 mg. Men man är ju lite försiktig när det gäller mediciner.

Skrev också tidigare att jag känner mig sjuk och kanske har Prednisolonet hjälpt mig (sänkt immunförsvaret). Tada.. blev aldrig sjuk. Idag känner jag mig frisk (såklart). Alltså min slutsats är att jag absolut borde ha ätit 25 mg istället för bara 15 mg. Argh... 15 mg sänkte mitt immunförsvar men bara lite, inte tillräckligt. Hann känna mig lite sjuk men det bröt aldrig ut. Nu har jag inte mera Prednisolon och är inte på väg till Grekland heller den närmaste tiden. Får hitta på något annat då...

Köpte Zink tabletter som både jag och min äter. Enligt fertilitetsguiden borde man äta 66 mg. Selen köpte jag också men det äter bara min man. Selen höjer på immunförsvaret så därför vill jag inte äta det. Köpte också Bisolvon. Desperat blir man ju här. Vad allt som man inte har provat eller ska prova. Usch, jobbigt. Försöker inte stressa.

Har någon hört om Q10? Har det hjälpt någon?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är bra att prova olika saker och på så sätt kanske öka sina chanser, och i alla fall känns det psykiskt att man gör något konkret för att öka fertiliteten. Men tror verkligen det hjälper, man måste bara hitta rätt produkt för en själv, vilket är svårt! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är svårt att hitta rätt produkt. Lite desperat är man ju lite...Man vill bli gravid genast! Vill verkligen inte vänta 3 år till nästa graviditet.

      Ha en trevlig helg! :)

      Radera